帰ってきた!魔女旅に出る〜ももの一人暮らし&研究日記〜

とある英語が苦手な女の子の一年間留学を記した、成長記録(のはず)観光、学習記録、ご飯まで。読者様と一緒に頑張る読む朝ドラ系ブログ。

魔女旅に出る~もものサンタモニカ留学日記101日目~

Hello from Santa Monica~

 

101 days have been passed since I wrote a blog about studying abroad in Santa Monica.

Let's get started!

 

Today, I took my Marketing class and listened to the another teams' presentation. I realized that their presentations are very cleary. The presentation that it is easy to see visually can create a winning relationship with listeners. Moreover, making a prototype has a big effect on them. Not only watching products but also touching them leads to creating interest.

I wanna study design because the design is needed to communicate with audiences.

I try to take this class like graphic design someday.

 

After the class, I went to go to lunch with my friend! We ate Ramen. My friend is from Thailand, and she can speak 4 languages Mandarin, Cantonese, Thai, and English. She can speak English fluently and clearly for 3 months that she came from Santa Monica College.

 

On the other hand, I can't speak English well, but we are able to befriend! Sometimes, we bandy jokes with a friend. At the moment, I'm so happy.

 I'm glad to make friend in the would, so I try to study English.

 

サンタモニカからこんにちは~

 

ということで、今日も英語で書いてみました。

いかがでしたでしょうか。

 

今日は、マーケティングの授業で他の班の発表を聞いていたのですが

やっぱりみんなわかりやすい。あと、プロトタイプを作ってくるところもいて、見るだけじゃなくてちゃんと手に取れるというのは、聞き手の関心を高めることができるなぁと痛感。

やはりプレゼンがうまい人達ばかりの中で思うことは、いつかデザインの勉強をしたいなぁと。(一応、履修登録したいものリストに入れておきました)見せ方って本当に大切。

 

そのあとは、マーケティングで一緒の友達とラーメンを食べに行きました!

f:id:momo_story:20191120223613j:image

彼女はタイ出身で、言語的にはタイ語、英語、北京語、広東語が喋れるそうです。

つよい…。彼女はこちらにきて三か月なのに英語のペラペラで分かりやすい。

本当にうらやましい…。

一方私は英語がうまく話せないけど、良い友達になれそう!だな!って思いました。

冗談を言い合って笑いあえるのが本当に嬉しいし、世界各国の友達ができるのが何よりうれしい。英語ができれば友達が増えるし、それだけで英語を学ぶ意味になると思いました。

 

って感じのことを書いてます(笑)ところどころ書いてないけど(笑)

 

実は今日友達とお泊り会をしてまして、この時間の投稿になっちゃいました。

色々あって、うちの家に友達が避難することに。

 

それは今日のブログでかけたらいいな。

 

本当はもっと書きたいけど今日はこの辺で。

サンタモニカでは午前5時30分を回りました。今日も素敵な一日になりますように。サンタモニカから愛をこめて。