帰ってきた!魔女旅に出る〜ももの一人暮らし&研究日記〜

とある英語が苦手な女の子の一年間留学を記した、成長記録(のはず)観光、学習記録、ご飯まで。読者様と一緒に頑張る読む朝ドラ系ブログ。

魔女旅に出る〜もものサンタモニカ留学日記104日目〜

Hello from Santa Monica〜

 

104days have passed since I wrote a blog about studying abroad in Santa Monica.

 

Let's get started!

 

I stayed at my friend house for night. It was fun!

We went to Santa Monica Pier, played cards and watched Disney's Movies. 

f:id:momo_story:20191124005910j:image

 

Recently, my Japanese friends have trouble with their host family. I pray that they stay safe every day.

 

My host family is a nice person who have a hospitality. She is kind for animals like cats, dog and students. I respect her and appreciate her. 3 days ago, My Japanese friends stayed at my house because they couldn't come back to their house for troubles. My host family allowed that they stayed here. 

 

 

There is a various host family. I’m lucky to meet her.

 

 

サンタモニカからこんにちは〜今日でサンタモニカ留学ブログ日記も104日を迎えました。早速書いていきます!

 

昨日実は友達の家に泊まってまして…。香港から来てる女の子で、ちょーかわいいお友達!サンタモニカピアに行ったり、みんなでトランプしたり、映画見たりとっても楽しかった!!!

 

実は、

日本人の友達がホームステイ先と色々あって、最近もめてます。その結果自分のお家に帰られないみたいで…。

なので、私の友達を紹介してそちらに泊めていただきました。

私の日本人の友達が日々安全に暮らせることを祈るばかり。

 

そう考えると、私は本当に恵まれてる人間だなぁって思います。ホストマザーのジョージは本当にいい人で。動物に絶対優しいし。

私の友達が家に帰られないとき、泊めてくれることをオッケーしてくれて。本当に助かったぁ。

本当に感謝でいっぱい。

 

実は今日これからミートアップに参加してきます…!いろんな人とお話しできるといいなぁ!

 

サンタモニカでは午前8時を回りました。今日も素敵な一日になりますように。サンタモニカから愛を込めて。